Atomic Shapes

Atomic Shapesin tuote tukee ilmiöpohjaista oppimista, ongelmanratkaisukykyä, luovuutta ja muotoilukasvatusta 3D-mallintamisen ja 3D-tulostamisen kautta – ja soveltuu käytettäväksi usean eri aineen opetuksessa!

  • Atomic Shapes
    Y-tunnus: 2721153-7
  • Atomic Shapesin tuote tukee ilmiöpohjaista oppimista, ongelmanratkaisukykyä, luovuutta ja muotoilukasvatusta 3D-mallintamisen ja 3D-tulostamisen kautta – ja soveltuu käytettäväksi usean eri aineen opetuksessa! Oppilaan tai opettajan ei tarvitse tietää 3D-mallintamisesta tai tietokoneohjelmista mitään, sillä intuitiivisella ohjaimella mallintaminen onnistuu sekunneissa – enemmän aikaa ja malttia vaatii mallin tulostamisen odottelu! Ota yhteyttä jotta voimme yhdessä tuoda 3D-tulostamisen osaksi normaalia opetusviikkoasi sekä kehittää tuotteemme palvelemaan sinun ainettasi ja opetustasi!
    linkki www-sivuille:
  • Anne Pasanen
    0505663045
    [email protected]

  • 3D-tulostimen käyttäminen 3D-mallin tulostamiseen vaatii aina ensin 3D-mallinnoksen luomisen mallinnusohjelmalla – samalla tavalla kuin paperitulostimen käyttäminen vaatii vaikkapa tekstitiedoston luomisen Wordilla. 3D-mallinnusohjelmat ovat kuitenkin hankalia käyttää ja opettaa niin oppilaille kuin opettajillekin. Huonoimmassa tapauksessa opetuksessa joudutaan tulostamaan valmis malli mallikirjastosta tai käyttämään muita ohjelmia, jotka tarjoavat vain

    mallin tulostamisen – ilman omaa tekemistä, muotoilun, luovuuden, ilmaisukyvyn tai ongelmanratkaisukyvyn harjoittelua tai pedagogista sisältöä ja jatkuvuutta. Sama asia olisi tulostaa paperitulostimella jonkun muun kirjoittama teksti sen sijaan että oppilas itse kirjoittaisi tekstin.

    Tulevaisuudessa digitalisaation ja 3D-tulostimien yleistymisen myötä, 3D tulee olemaan oleellinen osa niin kouluelämää kuin tavallista arkeakin. Teollisuudessa tulostetaan jo taloja, keramiikassa astioita ja leipomoissa suklaakoristeita – miksei opetuksessa tulostettaisi vaikkapa matematiikkaan muistimalli sylinterin kaavojen havainnollistamiseksi? Itse tulostin ei kuitenkaan enää riitä – se on vain tekninen viimeinen loppusilaus, valmiin työn tulostus. Tarvitaan ratkaisuja, joilla työskentely ennen tulostamista on innostavaa, luovaa ja motivoivaa!

  • Espoo on meidän ensimmäinen iso yhteiskehittämisen prosessi – ja olemme erittäin innoissamme siitä!
  • Yhteistyössä toimivat päiväkodit, koulut ja/tai lukiot: ?

    Kehittämistarpeet: ?

    Showroom-toteutukset: ?